Niemiecka firma Zalando zamierza wspierać osoby LGBTQIA+. Wydała oświadczenie, w którym zapowiada rozpoczęcie nowego projektu, mającego na celu ukazanie konsumentowi cierpienia i prześladowania mniejszości seksualnych w Polsce.

Kampania Zalando adresowana do osób LGBTQIA+ ruszyła wczoraj, 6 sierpnia. Będzie polegała m.in. na aktywnej walce w mediach społecznościowych. Na oficjalnych profilach niemieckiej firmy publikowane będą posty o dyskryminacji, agresji, a także filmy przybliżające historie opresjonowanych bohaterów projektu i proces powstania ubrań LGBTQIA+.

Kampania została zainicjowana we współpracy z organizacją pozarządową “Kampania Przeciw Homofobii” (KPH) oraz polską marką MISBHV. Zalando wspólnie z MISBHV, stworzyło pięć projektów powstałych z uszkodzonych ubrań podczas aktów przemocy wobec osób kochających inaczej.

— Zniszczone części garderoby zyskały nowe życie i siłę wyrazu — projekty podkreślają zmianę, jaka zachodzi w wymowie powstałych ubrań — z pozostałości po traumatycznych przeżyciach zmieniają się w symbole walki o tolerancję i protestu przeciw homofobii. Każde zniszczenie ubioru reprezentuje osobiste doświadczenie bohatera kampanii — napisano w oświadczeniu niemieckiej firmy.

— Wspólnym mianownikiem opowiadanych historii nie jest zakorzeniona w nich trauma, lecz chęć dążenia do zmiany i promowania tolerancji. Odzież ma stać się symbolem odwagi i niezłomności społeczności LGBTQIA+, która wciąż walczy w Polsce o równość i szacunek — czytamy dalej w komunikacie.

Przeczytaj również: „Sprzedawczyki”. Tego dziennikarze TVN24 się nie spodziewali. Nagranie zostało hitem Internetu

źródło: Do Rzeczy

(Visited 17 039 times, 1 visits today)
Przeczytaj również:  Małgorzata Kidawa-Błońska krytykuje marszałka Senatu: "Od lekarza wymagam więcej"