Dziennikarze sieci obywatelskiej Watchdog ujawnili, ile media otrzymały pieniędzy za spoty i reklamy promujące szczepionki wśród obywateli Polski. W celu uświadomienia opinii publicznej, Watchdog wysłał swój wniosek o informację publiczną do Ministerstwa Zdrowia 3 lutego.

Promowanie szczepionki przez rząd odbyło się m.in. za pośrednictwem mediów prywatnych. Sieć obywatelska Watchdog wysłała w lutym zapytanie do Ministerstwa Zdrowia w celu ujawnienia, komu resort zapłacił za emisję spotów i reklam akcji #SzczepimySię w ramach Narodowego Programu Szczepień.

Cel akcji #SzczepimySię W Narodowym Programie Szczepieńokreślono następująco:
Dotarcie do jak największej liczby obywateli tak, by każdy, niezależnie od dostępu oraz rodzaju medium mógł otrzymać rzetelną i jasną informację na temat szczepionki.

Resort zdrowia odesłał jednak Watchdog Polska do Kancelarii Premiera Rady Ministrów. Organizacja tym samym otrzymała odpowiedź dopiero 22 kwietnia. Sieć obywatelska sformułowała swoje zapytanie następująco:

Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, niniejszym wnosimy o udostępnienie informacji publicznej w zakresie spisu umów, zawartych w grudniu 2020 r. i styczniu 2021 r., w ramach Narodowego Programu Szczepień, związanych z realizacją kampanii informacyjnej w zakresie:

Przeczytaj również:  Bezczelne groźby Łukaszenki. Zachęca imigrantów do atakowania granicy Polski [WIDEO]

1. kampania z wykorzystaniem mediów masowych telewizja, radio, portale internetowe;
2. kampania z wykorzystaniem druków ulotnych dostarczonych do gospodarstw domowych; zgodnie z informacjami zawartymi na str. 28 Narodowego Programu Szczepień. Wnosimy o wskazanie nazw kontrahentów, kwot umów i przedmiotów umów, w odniesieniu do każdej powyższej umowy czytamy.

Watchdog opublikował otrzymane zestawienie 13 lipca. Z udostępnionych informacji wynika, w samym tylko grudniu 2020 roku i styczniu 2021 roku rząd wykupił czas antenowy i przestrzeń reklamową na propagowanie szczepionki przeciw koronawirusowi u następujących nadawców/wydawców za bardzo wysokie sumy:

Grupa RMF 3 000 000 zł
Polsat Media Biuro Reklamy 2 574 760 zł
Telewizja Polska 1 727 956 zł
Polskie Radio S.A. 1 500 000 zł
Time S.A. (Grupa ZPR Media – tytuły – m.in. Super Express, Radio Eska, Murator) 1 300 000 zł
Fundacja Lux Veritatis (wydawca Telewizji Trwam i Radia Maryja) 400 000 zł
Fratria (wydawca Sieci, wPolityce.pl, wPolsce.pl, 2018.pl) 400 000 zł
Telewizja Republika 200 000 zł
Wirtualna Polska 200 000 zł
Niezależne Wydawnictwo Polskie S.A. (Wydawca Gazety Polskiej, Nowego Państwa) 200 000 zł
Fundacja Instytutu Nowych Mediów (Wydawca portalu Wszystko, co najważniejsze) 100 000 zł.

Przeczytaj również:  Obrażała Straż Graniczną, a teraz ubolewa nad sobą. Kurdej-Szatan: Wybuch najbardziej poranił mnie samą

Później Watchdog Polska postanowili dopytać rząd o umowy z lutego i marca 2021 roku. Kwoty okazały się znacznie niższe od poprzednich:


Telewizja Polska 708 000 zł
Polsat Media Biuro Reklamy 200 000 zł
Time S.A. 127 000 zł
Polskie Radio 100 000 zł
Eurozet 100 000 zł
Fundacja Lux Veritatis 100 000 zł
Forum S.A. (Wydawca Gazety Polskiej Codziennie) 38 966 zł
SPES S.A. (Wydawnictwo religijne) 28 044 zł
Gremi Media (Wydawca m.in. Rzeczpospolitej i Parkietu) 27 207 zł
Instytut Gość Media (Wydawca Gościa Niedzielnego) 14 760 zł
Tygodnik Niedziela 11 070 zł.

Przeczytaj również: Regionalne obostrzenia możliwe już w sierpniu! Ponad połowa województw zagrożona?

Przeczytaj również: 10. rocznica śmierci Andrzeja Leppera. Głos zabiera znajoma polityka: „Prawda wyjdzie w końcu na jaw”

Źródło: siecobywatelska.pl/Nczas

(Visited 1 901 times, 1 visits today)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here