propolski: Premier Morawiecki o podpaleniu punktu szczepień i sanepidu

Podatek cukrowy w praktyce. Najbardziej ucierpieli na nim… najbiedniejsi konsumenci

Znamy już pierwsze statystyki dotyczące podatku cukrowego. Okazuje się, że sprzedaż słodkich napojów spadła, a najbardziej podrożały te najtańsze produkty.

Podatek cukrowy szczególnie mocno dotknął najbiedniejsze osoby. Przeważnie cena za litr napoju wzrosła o 23 procent. Jednak w przypadku tańszych produktów, po które często sięgali mniej zamożni Polacy, ich cena podniosła się nawet o 45 procent.

Z tego powodu wiele osób póki co wstrzymuje się z kupowaniem napojów słodkich, co jest następstwem podatku cukrowego. Jak pokazują dane CRM, doszło także do załamania sprzedaży coli czy innych słodkich napojów gazowanych.

Czytaj także: Przełomowe odkrycie. Szczepionka na COVID-19 będzie zbędna? Potencjalny lek kilkaset razy silniejszy

Co więcej, najniższą sprzedaż odnotowano w małych sklepikach niezależnych. Oznacza to, że podatek cukrowy w mniejszym stopniu dotknął sklepy wielkopowierzchniowie.

Czytaj także: Szybko poszło! Owsiak naraził się Strajkowi Kobiet: Wypier*****!

Można więc powiedzieć, że nowa danina jest szczególnie uciążliwa dla najmniej zamożnych osób oraz właścicieli małych sklepów.

Źródło: Polsat News

About the Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like these