Znamy już pierwsze statystyki dotyczące podatku cukrowego. Okazuje się, że sprzedaż słodkich napojów spadła, a najbardziej podrożały te najtańsze produkty.
Podatek cukrowy szczególnie mocno dotknął najbiedniejsze osoby. Przeważnie cena za litr napoju wzrosła o 23 procent. Jednak w przypadku tańszych produktów, po które często sięgali mniej zamożni Polacy, ich cena podniosła się nawet o 45 procent.
Z tego powodu wiele osób póki co wstrzymuje się z kupowaniem napojów słodkich, co jest następstwem podatku cukrowego. Jak pokazują dane CRM, doszło także do załamania sprzedaży coli czy innych słodkich napojów gazowanych.
Czytaj także: Przełomowe odkrycie. Szczepionka na COVID-19 będzie zbędna? Potencjalny lek kilkaset razy silniejszy
Co więcej, najniższą sprzedaż odnotowano w małych sklepikach niezależnych. Oznacza to, że podatek cukrowy w mniejszym stopniu dotknął sklepy wielkopowierzchniowie.
Czytaj także: Szybko poszło! Owsiak naraził się Strajkowi Kobiet: Wypier*****!
Można więc powiedzieć, że nowa danina jest szczególnie uciążliwa dla najmniej zamożnych osób oraz właścicieli małych sklepów.
Źródło: Polsat News