Facebook, największa na świecie sieć społecznościowa ogłosiła, że zamierza walczyć z „dezinformacją klimatyczną”. W tym celu chce rozszerzać „sprawdzanie faktyczności” treści używając do tego specjalnych narzędzi. Dzięki temu zwiększy dostępność “Climate Science Center”.
Chodzi o strony, które zawierają “rzeczowe zasoby z wiodących światowych organizacji klimatycznych i działań, które ludzie mogą podjąć w swoim codziennym życiu, aby walczyć ze zmianami klimatu”.
Facebook zamierza wprowadzić również w życie “Climate Science Literacy Initiative”, która uruchomi reklamy przedstawiające “pięć najczęstszych technik używanych do błędnego przedstawiania zmian klimatu”.
Wszystko po to, by zwiększyć “autorytatywne informacje o klimacie”. Ponadto gigant testuje funkcję „Climate Pledges”, ponadto zobowiązał się do wzmocnienia głosów “zaufanych organizacji w przestrzeni klimatycznej.”
ZOBACZ RÓWNIEŻ: PGE Narodowy zamknięty. Gdzie teraz zagrają Polacy?
źródło: niezalezna.pl