W miniony weekend 12-13 czerwca miała miejsce druga edycja projektu Akademia Patriotyzmu. Przedsięwzięcie zakłada m.in. bezpłatne wykłady i warsztaty dla młodych ludzi zainteresowanych polityką, historią oraz otaczającą rzeczywistością.
Akademia Patriotyzmu zorganizowana została przez Fundację Centrum im. Władysława Grabskiego. Głównym partnerem strategicznym ambitnego, adresowanego do młodych Polaków projektu jest KGHM Polska Miedź S.A.
Bezpłatne zajęcia prowadzone są przez ekspertów ze świata finansów, prawa, mediów oraz polityki. W miniony weekend (12-13 czerwca) odbyła się już druga edycja projektu. Pierwsza miała miejsce w listopadzie 2019 roku. Długa przerwa była spowodowana pandemią koronawirusa.
— Pierwsza edycja Akademii Patriotyzmu za nami. To kolejna inicjatywa naszej fundacji o charakterze edukacyjno-szkoleniowym. Do udziału w naszej inicjatywie zaprosiliśmy w tym roku absolwentów szkół średnich i studentów w przedziale wiekowym 18-27 lat. Zajęcia realizowane w ramach Akademii Patriotyzmu były prowadzone przez zaproszonych gości — ekspertów z zakresu gospodarki, historii, mediów i polityki. Trwały od stycznia do października bieżącego roku — czytamy we wpisie Akademii Patriotyzmu, zamieszczonym pod koniec 2019 roku.
Tegoroczna edycja
Podczas drugiej edycji Akademii Patriotyzmu odbył się pierwszy, inauguracyjny zjazd osób zainteresowanych wzięciem udziału w projekcie. Spotkania będą odbywały się raz w miesiącu w Warszawie i Krakowie. Warsztaty i wykłady dotyczyły przede wszystkim marketingu, bezpieczeństwa oraz funkcjonowania organizacji pozarządowych. Wśród prowadzonych zajęć znalazły się m.in. nauka pisania tekstów prasowych, kurs autokreacji i autoprezentacji w mediach, warsztaty radiowe, praca z kamerą czy obsługa profili w mediach społecznościowych.
— Udział w naszym projekcie to niepowtarzalna szansa na osobisty rozwój. Uczestnicy zdobędą mnóstwo teoretycznej wiedzy przekazanej w przystępnej formie, ale posiądą także szereg praktycznych i niezwykle przydatnych umiejętności. Projekt realizowany przez fundację, a wspierany przez KGHM Polska Miedź S.A to prawdziwa szansa na zdobycie nie tylko wiedzy, ale także nawiązanie bezcennych kontaktów i owocnych znajomości — opowiada koordynatorka projektu i absolwentka pierwszej edycji Akademii, Izabela Wyżga.
— W oparciu o młodych chcemy budować nowe, propaństwowe, świadome i profesjonalne elity. Szczególnie ważne jest by były to osoby bez kompleksów, z szerokimi horyzontami, dynamiczne i szczerze oddane Polsce — opowiada o projekcie Krzysztof Tenerowicz, prezes zarządu Fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego.
KGHM Polska Miedź głównym partnerem strategicznym
— Niezwykle miło nam poinformować, że partnerem strategicznym II edycji naszego projektu ponownie będzie jedna z największych polskich firm, spółka KGHM Polska Miedź S.A. Firma ta to jeden z czołowych producentów miedzi i srebra na świecie, a zarazem wizytówka polskiej gospodarki na międzynarodowych rynkach. Dziękujemy za wsparcie naszego projektu! — czytamy w zamieszczonym wpisie na oficjalnej stronie internetowej Akademii Patriotyzmu.
Eksperci dzielą się wiedzą
Podczas inauguracyjnego zjazdu uczestnicy zainteresowani projektem mieli okazję poznać dziennikarza oraz publicystę portalu Defence24.pl Juliusza Sabaka. Dyskutowano o współczesnym świecie, bezpieczeństwie w dobie globalizmu oraz perspektywach cywilizacji. Z kolei zajęcia z marketingu politycznego przeprowadził mec. Karol Pietras. Ekspert opowiadał o założeniu oraz prowadzeniu organizacji pozarządowych, takich jak fundacje i stowarzyszenia.
Źródło: Akademia Patriotyzmu, DoRzeczy.pl, Tysol.pl