Jak informuje „Rzeczpospolita” Polacy mają coraz więcej problemów finansowych. Wszystko przez postępującą inflację, a co za tym idzie drożyznę. Rośnie również tzw. presja płacowa, większość ludzi oczekuje podwyżek.

– Tylko 16 proc. kupujących nie ograniczyło wydatków na podstawowe kategorie. Pozostali szukają promocji, a z niektórych produktów po prostu rezygnują – napisano.

Ponadto dodano, że „widać to po klientach dyskontów (czyli zdecydowanych liderów handlu spożywczego z 40-proc. udziałem)”.

„Z analizy UCE Research i Proxi.cloud wynika, że najczęściej na promocjach poszukiwane jest mięso – wskazał to, co trzeci badany. Nieco mniej wskazań zebrały nabiał i produkty sypkie” – przekazano w dzienniku.

Polakom żyje się coraz trudniej?

Z analiz wynika, że tylko 16,6 proc. respondentów nie odmawia sobie podstawowych wydatków. Pozostałe osoby najczęściej wymieniają słodycze, mocne alkohole i słone przekąski.

– Ograniczenie spożycia tych kategorii może psychologicznie powodować odczucie zmniejszenia wydatków, a więc i satysfakcję w trudnych ekonomicznie czasach – mówiła współautorka badania Iwona Kołodziejek z Proxi.cloud.

– Na podstawie analizy ponad 40 tys. pozycji w innym badaniu firmy wynika, że w sierpniu br. zakupy w sklepach były droższe średnio o 23,7 proc. w ujęciu rocznym. Cena cukru niemal podwoiła się w ciągu roku. Po raz kolejny zdrożały produkty tłuszczowe, o 58,9 proc. Olej kosztuje już o 73,2 proc. więcej niż w sierpniu 2021 r. – dodano w artykule.

Przeczytaj również:  PiS chce rzucić Elewarr na pożarcie? Niepokojące doniesienia

– Z naszej perspektywy udział takich kategorii, jak mięso czy nabiał, w ofercie promocyjnej nie jest największy, ale są one bardzo ważne dla klientów, co odzwierciedlają dane sprzedażowe. Dbamy o to, by w każdym tygodniu produkty z tych kategorii były objęte promocjami – wyjaśniła rzecznik Netto Polska Patrycja Kamińska.

– Polakom wyraźnie brakuje pieniędzy na zaspokojenie wszystkich potrzeb, jeżeli rezygnują z zakupu mocniejszych alkoholi czy tekstyliów – podsumował analityk sektora konsumenckiego z UCE Research Paweł Kołodziej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Znany youtuber pojechał na wakacje i spotkał Polaków: „Cały hotel obleśnych Januszy w sandałach”

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Putin dał zadanie oligarchom. Przygotowuje się do nowego etapu wojny?

źródło: PAP

(Visited 127 times, 1 visits today)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj