U 150 członków personelu medycznego we Francji po podaniu szczepionki firmy AstraZeneca odkryto objawy grypopodobne. O sprawie poinformowała francuska Krajowa Agencja Bezpieczeństwa Leków i Produktów Zdrowotnych (ANSM).

Szczepienie preparatem AstraZeneca wstrzymano w dwóch paryskich szpitalach, a także w miastach Saint-Lo, Breście i Morlaix. 150 osób z tamtejszego personelu medycznego skarżyło się na wysoką gorączkę oraz bóle mięśni. Co istotne, zaszczepieni mają poniżej 65 lat.

To syndrom grypy, któremu towarzyszą wysoka gorączka i bóle mięśni uspokoił w piątek rzecznik związku zawodowego pielęgniarek Thierry Amouroux.

Przeczytaj również: Korwin-Mikke ośmieszył TVP na antenie TVP Info: „Takiego show się nie spodziewali”

Szczepienie preparatem AstraZeneca odbywało się według planu podawania szczepionki jednemu szpitalnemu oddziałowi na dzień. Po podaniu pierwszej dawki, około 15 procent personelu nie przyszło z powrotem do pracy.

Dlatego też wiele placówek zawiesiło szczepienia AstraZeneca w celu reorganizacji przekazał Amouroux.

Głos w piątek zabrała również jedna z pielęgniarek na antenie stacji Europe 1, skarżąc się na efekty uboczne. W trakcie programu określiła preparat firmy AstraZeneca szczepionką „drugiej kategorii”. Wzywała też władze do dystrybucji dawek od konkurencyjnych koncernów.

Dajcie nam szczepionkę Pfizera, a nie szczepionkę drugiej kategorii apelowała.

Przeczytaj również: Sukces Konfederacji. Sanepid poddaje się i wycofuje po szeregu interwencji: Jest decyzja GIS

W czwartek Krajowa Agencja Bezpieczeństwa Leków i Produktów Zdrowotnych (ANSM) ostrzegła przed szczepionkami Pfizer/BioNTech. W uzasadnieniu poinformowała o nagłym, lecz krótkotrwałym skoku ciśnienia krwi. Tego typu reakcję organizmu potwierdzono u 73 pacjentów.

Źródło: NCzas

(Visited 14 969 times, 1 visits today)
Przeczytaj również:  Bill Gates chce zwalczać rasizm wśród nauczycieli matematyki. Będą nowe podręczniki?

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here