Producent gier komputerowych CD Projekt Red ostatnimi czasy wpisuje się w międzynarodowy trend promocji ideologii LGBT. Jakiś czas temu twórcy zmienili logo firmy na tęczowe. Teraz natomiast postanowili wesprzeć kontrowersyjną organizacje lewicową Kampania Przeciw Homofobii.
CD Projekt Red, to bodaj najsłynniejszy producent gier wideo pochodzący z Polski. Twórcy serii gier The Witcher bazujących na prozie Andrzeja Sapkowskiego odnieśli międzynarodowy sukces. Szczególnym uznaniem na świecie cieszy się zwłaszcza trzecia odsłona gry.
W czerwcu bieżącego roku firma zmieniła logo na swojej stronie internetowej na tęczowe. Miał to być objaw solidarności z LGBT w ramach tzw. pride month. Taka postawa wywołała burzę w intrenecie i ogromny sprzeciw fanów gier studia. Padały liczne oskarżenia o zabawę w politykę i promowanie homopropagandy. Mówiono nawet o zbojkotowaniu produktów CDP.
Twórcy postanowili jednak trwać na swoim stanowisku i zamieścili informację na stronie − Jesteśmy zwolennikami pełnej tolerancji światopoglądowej. Zwalczamy wszelkie przejawy rasizmu, homofobii czy ksenofobii. Wierzymy, że tolerancja jest istotnym elementem wspierającym kreatywność i innowacje.
CDP prowadzi także sprzedaż ubrań i gadżetów nawiązujących do gier ich produkcji. Niedawno pojawił się w ich ofercie model koszulki o znamiennej nazwie „Tęczowy Red”. Zawiera on grafikę przedstawiającą tęczową flagę. Część zysków ze sprzedaży koszulek przeznaczona będzie na wsparcie kontrowersyjnej organizacji Kampania Przeciw Homofobii.
— Mimo, że w nazwie naszego studia mamy RED, czyli kolor czerwony, to w duszach i sercach – i na tej koszulce! – grają nam wszystkie kolory tęczy. Wszak najlepsze rzeczy na świecie powstają wtedy, gdy po prostu jesteśmy sobą. Każda zakupiona w CD PROJEKT RED Gear koszulka Tęczowy RED wspiera organizację Kampania Przeciw Homofobii. — Dowiadujemy się z informacji o produkcie.
Zobacz również: Warszawa: Aktywistki LGBT obszczekały katolików grających na dudach
źródło: cdprojektred.com/spidersweb.com