Według Departamentu Edukacji w Oregonie uczniowie, którzy poprawnie rozwiązują zadania matematyczne, utrwalają „kulturę białej supremacji”. W ten sposób matematyka może uchodzić za rasistowski przedmiot.
Departament Edukacji w amerykańskim stanie Oregon chciałby, aby nauczyciele uczestniczyli w warsztatach poświęconych „walce z rasizmem w matematyce”. Celem jest wytłumaczenie kadrom, w jaki sposób mogą niwelować „kulturę białej supremacji”. Stworzono 82-stronicowy dokument, który tłumaczy, dlaczego matematyka utrwala białą supremację.
Czytaj także: Nieoczekiwane wsparcie dla Polski: „Wzywamy Niemcy do rezygnacji z projektu Nord Stream 2”
Warsztaty pokażą również, jak unikać rasistowskich postaw. Jednym z tematów kursu jest analiza tego, jak matematyka sprzyja podtrzymaniu poglądów kapitalistycznych, imperialistycznych czy rasistowskich. Ponadto nauczyciele będą zachęcani do zmian w sposobie zadawania prac domowych w taki sposób, aby nie dyskryminowały one mniejszości.
Czytaj także: Panika w TVN24. Najpierw obcięto pensje, teraz nadeszła fala zwolnień
Kurs ma się rozpocząć 25 lutego. Na każdy miesiąc jego organizatorzy będą proponowali nauczycielom osiąganie innych celów.
Źródło: FreeBeacon