Polacy zdążyli przyzwyczaić się do braku konieczności zakładania maseczek na co dzień. Tymczasem wciąż istnieją osoby, które radują się na samą myśl o ich noszeniu na wzór azjatycki.
Dr Michał Sutkowski był gościem „Dziennikarza Medycznego Roku 2021″ i rozmawiał z Adamem Gizą w TVP Info. Pandemiczny ekspert rozmarzył się na temat wizji noszenia maseczek przez Polaków — oczywiście w ramach profilaktyki zdrowotnej.
– Mówił pan doktor o tym, że warto w tej chwili jeszcze tę maseczkę mieć przy sobie, a propos komunikacji miejskiej i miejsc publicznych, gdzie mamy jednak natłok różnych osobowości i nie wiadomo do końca, czy wszyscy zdrowi. Czy to jest trochę tak, że zostanie z nami to na wzór krajów azjatyckich? – zapytał prowadzący Adam Giza.
– Nie było Covid-19, a Azjata w maseczce był czymś normalnym, czy to w Pekinie czy w Tajwanie. Pytanie, czy na polskich ulicach też wyobraża sobie pan taki scenariusz i pytanie czy medycznie jest to dobre i uzasadnione? – dopytywał się dziennikarz. Prezes Warszawskich Lekarzy Rodzinnych nie krył swojego entuzjazmu na myśl o noszeniu maseczek, oczywiście w pewnych sytuacjach.
– Jest to medycznie dobre i uzasadnione w tych określonych sytuacjach, niekoniecznie na zewnątrz, ale przy dużym tłoku nawet i na zewnątrz. Powtórzę: nawet i na zewnątrz, nie tylko w przestrzeniach zamkniętych – odpowiedział.
– Ja sobie taką sytuację wyobrażam i cieszyłbym się z tego, żeby część osób szczególnie narażonych pamiętała o tym, że naprawdę warto dosyć często tę maseczkę założyć i używać – wyjaśniał dalej.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Włoski dziennik: Władimir Putin przeszedł w nocy operację
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Eurowizja. Kobiety Lewicy wiedzą, dlaczego Krystian Ochman poniósł „sromotną porażkę”
Czy wyobrażacie sobie stosowanie maseczek,w profilaktyce innych chorób? Czy po okresie pandemii, dopuszczamy taki rodzaj walki z innymi chorobami? Zdaje się, że warto pomyśleć! O tym dr Michał Sutkowski, Prezes Lekarzy Rodzinnych. @tvp_info @TVP @MZ_GOV_PL pic.twitter.com/FdooD8ogAQ
— Adam Giza (@adam_giza) May 16, 2022
źródło: Twitter