Ostatnie dane pozyskane dzięki badaniu Gemius/PBI jednoznacznie pokazały, że Facebook traci swoich zwolenników. Niegdyś ulubiona platforma społecznościowa notuje coraz gorsze wyniki. Zarówno użytkownicy w Polsce, jak i na zachodzie, mają go powoli dość.
Facebook stale notuje niepokojące spadki zainteresowania. W maju liczba odsłon wśród polskich internautów spadła do 2,9 mld, a jeszcze rok wcześniej wynosiła 4 mld. Ogólna liczba użytkowników zmniejszyła się z 22,2 mln do 21,4 mln.
— W porównaniu do czerwca ub.r. przeglądarkowy Facebook stracił 601,9 tys. użytkowników (2,7 proc.) i 364,44 mln odsłon (14,7 proc.) — wyjaśnił portal Wirtualne Media.
Inny portal Marka Zuckerberga — Instagram też nie ma się wcale lepiej. Liczba jego użytkowników wzrosła o 25 proc, jednak liczba odsłon spadła o 7,2 proc.
— Aplikację mobilną Facebooka odwiedziło w czerwcu br. 14,31 mln polskich internautów. Było ich o 535,7 tys. (3,9 proc.) więcej niż rok wcześniej. Z kolei w aplikacji Facebook Lite ubyło 404,2 tys. użytkowników (24,7 proc.) — dowiadujemy się z Gemius/PBI Wirtualne Media.
źródło: nczas.com